• شما عزیزان می توانید تصویر مد نظر خود جهت طراحی را از طریق فرم زیر برای ما ارسال فرمایید در سریع ترین زمان ممکن کارشناسان ما با شما ارتباط خواهند گرفت و نتیجه را به اطلاع شما خواهند رساند.

  •  
     

Home / نقاشی و طراحی چهره / آموزش طراحی و نقاشی / دوره مجازی و غیر حضوری آموزش طراحی چهره | آموزش نقاشی

دوره مجازی و غیر حضوری آموزش طراحی چهره | آموزش نقاشی

سفارش نقاشی چهره سیاه قلم

آموزش طراحی چهره سیاه قلم :

پک آموزشی طراحی چهره سیاه قلم از سه  دوره ( مقدماتی ، متوسط و پیشرفته ) که هر دوره شامل سه ترم هشت جلسه ای میباشد تشکیل شده است. دوره مقدماتی شامل ۲۴ جلسه آموزش اصول کلی طراحی و ترسیم اشیا و موجودات میباشد. در دوره متوسط ، با آموزش اصول صحیح کشیدن چهره آشنا خواهید شد و جدیدترین تکنیک های طراحی چهره را به صورت کامل فرا خواهید گرفت در دوره پیشرفته آموزش سیاه قلم به سبک هایپر رئال (فرا واقع گرایی) تدریس شده است.

در واقع کل پکیج آموزشی شامل ۷۲ جلسه میباشد . شما با ثبت نام در این دوره امکان ارسال عکس تمرین‌های خود بصورت هفتگی را خواهید داشت تا اساتید ما راهنمایی لازم را طبق این عکس‌ها به شما ارائه دهند.

نحوه خرید پکیج آموزشی :

قیمت پک آموزش طراحی چهره سیاه قلم

روش های خرید پک آموزش طراحی چهره ( فیلم آموزشی طراحی چهره سیاه قلم ) : 

۱- خرید به صورت ترمی : هر دوره آموزشی شامل سه ترم (۸ جلسه) می باشد که در صورت تمایل می توانید به صورت ترم به ترم آموزش ها را خریداری نمایید

۲- خرید یک دوره آموزشی کامل : پک آموزش طراحی چهره از سه دوره مقدماتی ، متوسط و پیشرفته تشکیل شده است در صورت تمایل می توانید به صورت دوره به دوره آموزش ها را خریداری نمایید (۲۴ جلسه) این روش نسبت به روش خرید آموزش به صورت ترم به ترم ارزان تر می باشد.

۳- خرید پک کامل آموزش : پک کامل آموزش طراحی چهره از ۷۲ جلسه آموزشی تشکیل شده است که به صورت ۰ تا ۱۰۰ تمام آموزش ها را پوشش می دهد این روش خرید نسبت به دو روش دیگر (ترمی – دوره ای ) ارزانتر میباشد.

مشـــاوره و سفارش

شما عزیزان می توانید سوالات و تصاویر مد نظر خود را از طریق روش های زیر برای ما ارسال فرمایید.

تماس تلفنی

۰۹۱۲۵۰۸۶۷۶۲

تلگرام

لینک تلگرام

واتس آپ

لینک واتس آپ

فرم ارسال تصویر

لینک فرم

ایمیل

info@tiktashop.com

در سریع ترین زمان ممکن کارشناسان ما با شما ارتباط خواهند گرفت و نتیجه را به اطلاع شما خواهند رساند.

دوره مقدماتی | ترم اول

ترم نخست از دوره مقدماتی شامل ۸ جلسه آموزش می باشد 

در جلسه اول با آموزش ترسیم خطوط و اشکال هندسی آشنا خواهید شد سپس در جلسه دوم آموزش سایه زنی و طرز مختلف گرفتن مداد در دست آموزش داده میشود در ادامه در جلسه سوم‌ و چهارم  حجم سازی اشکال هندسی سه بعدی را خواهیم داشت در جلسه پنجم  طرز استفاده از محو کن و ابزار آلات _ ترسیم گلدان و استفاده محو کن در آن به صورت عملی آموزش داده میشود در جلسه ششم آموزش گام به گام طراحی اولیه و تناسب آن (طرح قاشق) در جلسه هفتم آموزش گام به گام طراحی اولیه و تناسبات آن (طرح لیوان استیل) و در پایان در جلسه هشتم  آموزش ترسیم گام به گام طراحی اولیه و تناسبات آن آموزش داده میشود 

 

دوره مقدماتی | خلاصه ترم اول

در ترم اول هنرجو به توانایی های زیر دست پیدا خواهد کرد:

  1. ترسیم صحیح خطوط ۲.ترسیم اشکال هندسی ۳.نحوه صحیح سایه زنی با مداد در روشهای مختلف ۴.حجم سازی اشکال هندسی  ۵.شناخت ابزار و استفاده از آنها  ۶.شروع طراحی از اجسام و موجودات بصورت کاملا اصولی و گام به گام

محتوا دوره مقدماتی | ترم اول

در این فصل ابزار مورد نیاز طراحی و نقاشی چهره مورد بررسی قرار میدهیم ابتدا به معرفی ابزار می پردازیم سپس نحوه استفاده آن را شرح می دهیم ابزار مورد نیاز برای شروع طراحی بزرگسالان دوره اول :
ابزار طراحی و نقاشی چهره

پاک کن اتودی   پاک کن برقی    مداد b2 _b6_b8     کاتر  گوش پاک کن   محو کن سایز متوسط    محو کن سایز کوچک   پنبه   دستمال کاغذی   سمباده کاغذی (یک برگ تهیه شده از ابزار فروشی )    تراش    پاک کن خمیری    پاک کن معمولی

دوره مقدماتی | خلاصه ترم اول

کلیپ معرفی ابزار طراحی چهره | فیلم آموزشی ابزار نقاشی چهره

دوره مقدماتی | خلاصه ترم اول

دوره مقدماتی – ترم اول : جلسه اول | آموزش ترسیم خطوط و اشکال هندسی

در ابتدای آموزش طراحی هنرجو باید به مهارت ترسیم خطوط با ارزش بپردازد :

در مرحله اول باید یاد بگیرید که مداد را در دستانتان کاملا کنترل کنید و مسلط به کشیدن انواع خط مثل خطوط کمرنگ و پر رنگ و خطوط پررنگ به کمرنگ و بالعکس باشید .درابتدای تمرین ، خطوط صاف را ترسیم میکنیم برای ابنکار مداد B6 را کاملا ریلکس و شل در دست میگیریم و با کمترین فشار دست بر روی مداد شروع به ترسیم خط مینماییم .طوری خطوط باید ترسیم گردد که خطوط کاملا صاف باشد .

در مرحله دوم : همینکار را با فشار بیشتر دست انجام‌میدهیم .

در مرحله سوم‌خطوط را از پر رنگ به کمرنگ ترسیم میکنیم‌ تا برروی کنترل فشار دست خود بیشتر تمرکز کنیم .

در مرحله چهارم خطوط را از پررنگ به کمررنگ ترسیم میکنیم‌.

مرحله پنجم تمریناتی جهت تمرکز برای کنترل بیشتر مداد و خطوط ترسیمی انجام‌میدهیم .

آموزش نقاشی | تمرین سایه زنی

آموزش نقاشی | تمرین سایه زنی

دوره مقدماتی | خلاصه ترم اول

دوره مقدماتی – ترم اول : جلسه اول | فیلم آموزش ترسیم خطوط و اشکال هندسی

دوره مقدماتی | خلاصه ترم اول

دوره مقدماتی – ترم اول : جلسه اول | ترسیم اشکال هندسی دوبعدی و سه بعدی

قسمت دوم :بعد از اینکه خطوط را به خوبی یاد گرفتیم حالا شروع به ترسیم اشکال هندسی مربع ،مستطیل،مثلث، لوزی، متوازی الاضلاع، ذوزنقه ، دایره و بیضی میکنیم‌.

قسمت سوم‌:حالا شروع به ترسیم اشکال هندسی سه بعدیست تا نسبت به احجام درک ذهنی کسب کنیم . در اشکال هندسی سه بعدی یک بعد بنام ارتفاع اضافه شده است .شروع به ترسیم‌اشکال مکعب مربع،مکعب مستطیل ،منشور ،مخروط ،و استوانه میکنیم‌.‌ در نظر داشته باشید که ترسیم دایره و کره بدون سایا زنی هر دو دو بعدی دیده میشود که بعد از سایه زدن شکل کره بوجود می آید .

قسمت چهارم :معمولا اکثر هنرجوبان در ترسم صحیح دایره و بیضی مشکل دارند . برای رفع این نقص به ترتیب نشان داده شده شروع به تمرین میکنیم .در ابتدا مداد را بصورت قائم گرفته و دایره های ممتد میکشیم .موقع ترسیم این مورد در ذهنتان تداعی شود که انگار در حال هم زدن قاشق در لیوان هستید .

در مرحله بعد دایره یه به شکل حلزونی از بیرون به داخل بکشید و در حالت بعدی همانند فنر دایره ترسیم کنید . اینکار به قدری تمرین میشود تا شما به مهارت صحیح کشیدن دایره دست پیدا کنید .در مورد ترسیم بیضی هم دقیقا این مراحل طی میشود طوری که با ترسیم بیضی به شکل بزرگ و کوچک و بصورت ممتد میتوانید شکل کوزه را ایجاد کنید .
در پایان جلسه اول انتظار میرود که هنرجو در ترسیم خط و اشکال هندسی به مهارت لازم دست پیدا کند

 

دوره مقدماتی | خلاصه ترم اول

ترم اول : جلسه سوم | آموزش حجم سازی اشکال هندسی

دوره مقدماتی | خلاصه ترم اول

دوره مقدماتی – ترم اول : جلسه سوم | حجم سازی اشکال هندسی دوبعدی و سه بعدی

بعد از شناخت سایه ها و نحوه اجرای آن در نقاشی وارد بحث حجم سازی اشکال هندسی سه بعدی میشویم که شامل : طراحی و نقاشی مکعب ، نقاشی و سایه زنی منشور ، طراحی استوانه و نقاشی کره میباشد.

فیلم آموزشی راهنمای طراحی مکعب : در ابتدا از شکل مکعب شروع میکنیم . برای شروع، شکل متوازی الاضلاع را کشیده و چهار خط قائم به اندازه اضلاع متوازی الاضلاع میکشیم که باید یک اندازه باشند . سپس همانند متوازی الاضلاع رسم شده در ابتدای کار . متوازی الضلاعی بر روی خطوط قائم میکشیم طوریکه که موازی بودن خطوط رعایت گردد.

*طوری این عمل انجام میگیرد که خطوط دیده نشود ،زیرا در واقعیت چیزی بنام خط وجود ندارد و صرفا کلمه خط جهت ترسیم بر روی کاغذ معنا پیدا میکند

منشور : برای ترسیم این شکل ابتدا متوازی الاضلاع ترسیم میکنیم . دقیقا از مرکز متوازی الاضلاع خط کمکی قائم به جهت تنظیم درست راس شکل  ترسیم میکنیم .سپس از راس خط کمکی نسبت به چهار گوشه متوازی الاضلاع چهار خط ترسیم میکنیم تا شکل منشور تکمیل گردد. در مرحله بعدی زاویه تابش نور  در نظر گرفته میشود و سایه جسم بر روی زمین ترسیم میگردد. سپس سایه های جسم به ترتیب از تیره به روشن زده میشود.

حجم سازی و تابش نور :

در مرحله بعدی برای حجم سازی نور و زوایه تابش بر روی شکل را مشخص کرده  و سایه جسم را ترسیم میکنیم . سپس انعکاس سایه جسم بر روی زمین را با مداد b2 فابر کاستل میزنیم .

*فراموش نکنیم که سایه هر چه از جسم فاصله میگیرد کمرنگ تر میشود .

هنگامیکه نور به جسم‌ میخورد آن قسمت روشنترین قسمت خواهد بود و هر چه از ان نقطه فاصله میگیریم جسم تیره تر دیده میشود . بنابراین پشت جسم تیره ترین قسمت خواهد بود و با پهنای مداد پشت جسم را در دو جهت سایه میزنیم تا بافت کاغذ یکدست پر شود . سپس وجوه دیگر مکعب بنا به شدت تابش نور سایه زده میشود .‌

دوره مقدماتی | خلاصه ترم اول

ترم اول : جلسه چهارم| فیلم آموزش طراحی استوانه و مخروط

دوره مقدماتی | خلاصه ترم اول

دوره مقدماتی – ترم اول : جلسه چهارم | آموزش طراحی استوانه و نقاشی مخروط

برای ترسیم شکل استوانه ابتدا یک  بیضی رسم‌ میکنیم . سپس دو خط قائم از گوشه های استوانه به سمت بالا ترسیم کرده و در انتها یک بیضی در راس دو خطوط ترسیم میکنیم . دقت شود که بیضی ترسیم شده در بالا و پایین دقیقا یکسان باید ترسیم شود .

سپس بنا به زاویه تابش نور سایه جسم بر روی زمین ترسیم‌ میگردد.در این مرحله سایه زنی شکل از قسمت برخلاف نور که تیره میباشد بصورت قائم با پهنای مداد انجام میگیرد . باید توجه گردد سایه زنی بسیار لطیف و یکدست انجام شود و در شکل خطوط دیده نشود .

دوره مقدماتی | خلاصه ترم اول

ترم اول : جلسه پنجم | فیلم آموزش نقاشی کره – حجم سازی کره

دوره مقدماتی | خلاصه ترم اول

دوره مقدماتی – ترم اول : جلسه پنجم| آموزش طراحی و حجم سازی شکل کره 

حجم سازی شکل کره نسبت به اشکال دیگر پیچیده تر بوده و برای این منظور مراحل اجرا را  به ترتیب انجام‌ میدهیم . بعد از ترسیم دایره کاملا گرد سایه آنرا نسب به زوایه تابش میکشیم .سایه شکل کره همیشه از زوایه بغل به شکل بیضی دیده میشود .پس این توضیح سایه افتاده کره بر روی زمین را با مداد b8 سایه میزنیم .

سایه  کره را بنا به شکل از قسمت میانی رو به پایین لز تیره به روشن میزنیم ، زیاد که در واقعیت قسمت انتهایی کره مقداری روشن است و تیرگی بیشتر در پهلوهای کره  قرار میگیرد . به این منظور حرکت دست همانند برف پاک کن ماشین عمل میکند و از تیره به روشن  اجرای سایه انجام میگیرد .‌

در قسمت بعد سایه ها به سمت مرکز هدایت کرده بطوریکه هر چه به مرکز نور نزدیک میشویم سایه ها روشنتر میشود .سپس سایه ها را در جهات مختلف میزنیم تا کاملا یکدست شود .فراموش نشود که سایه ها باید فاقد پرش رنگ باشد و از پررنگ به کمرنگ بسیار مرتب اجرا گردد.

دوره مقدماتی | خلاصه ترم اول

ترم اول : جلسه ششم | فیلم آموزش نقاشی قاشق استیل | سایه زنی قاشق

دوره مقدماتی | خلاصه ترم اول

دوره مقدماتی – ترم اول : جلسه ششم | آموزش طراحی و نقاشی قاشق استیل

برای ترسیم قاشق ابتدا ما شروع به ساده سازی برای ترسیم طرح اولیه شکل با مداد b2 میکنیم که به اینصورت این طرح با دو شکل بیضی و مستطیل تقسیم میشود. سپس از تیره ترین قسمتهای طرح شروع به سایه زدن با مدادهای b6 و b8 میکنیم. به همین صورت جزییات طرح را با سایه های کمرنگتر اجرا کرده و انعکاس سایه قاشق بر روی زمین را نیز میکشیم .

دوره مقدماتی | خلاصه ترم اول

ترم اول : جلسه هفتم | فیلم آموزش نقاشی لیوان استیل | سایه لیوان

دوره مقدماتی | خلاصه ترم اول

دوره مقدماتی – ترم اول : جلسه هفتم | آموزش طراحی و نقاشی لیوان استیل

?برای ترسیم این شکل در ابتدا ما شروع به ساده سازی برای ترسیم طرح اولیه شکل با مداد b2 میکنیم به اینصورت که لیوان خود به شکل استوانه بوده و به شکل استوانه ترسیم شده و نعلبکی آن نیز با بیضی ترسیم میگردد .فراموش نشود که حتما خط تقارن در کارها باید ترسیم گردد .
در اخر کشیدن طرح اولیه ، دسته لیوان را نیز میکشیم .
?سپس از تیره ترین قسمتهای طرح شروع به سایه زدن با مدادهای b6 و b8 میکنیم.
?به همین صورت جزییات طرح را با سایه های کمرنگتر اجرا کرده و انعکاس سایه قاشق بر روی زمین را نیز میکشیم .
? در آخر با پاک کن اتودی که نوک آنرا با استفاده از کاتر تیز کرده ایم قسمتهای سفید در طرح را پاک کن میزنیم.

دوره متوسطه | خلاصه ترم دوم

ترم دوم : جلسه اول | فیلم آموزش نقاشی موز| سیاه قلم 

دوره متوسطه | خلاصه ترم دوم

دوره متوسطه – ترم دوم : جلسه اول | آموزش طراحی و نقاشی موز

?برای ترسیم موز در ابتدا شروع به ساده سازی برای ترسیم طرح اولیه شکل با مداد b2 میکنیم به اینصورت که با استفاده از فضاسازی مناسب و تناسب بندی تعدادی مستطیل میکشیم .
?در مرحله بعدی تعدادی دایره جهت تسهیل در جاگذاری مدل ترسیم میکنیم .
?سپس طرح را طبق شکل شروع به تکمیل آن میکنیم .
?سایه زنی اینکار بصورت هاشوری و با نوک مداد در جهت یادگیری این نحوه ی سایه زنی از تیره به روشن با مدادهای b2 وb6وb8 انجام میشود

دوره متوسطه | خلاصه ترم دوم

ترم دوم : جلسه دوم | فیلم آموزش نقاشی قو با بال بسته | سیاه قلم 

دوره متوسطه | خلاصه ترم دوم

دوره متوسطه – ترم دوم : جلسه سوم | آموزش طراحی و نقاشی قو با بال باز

?برای ترسیم شکل را با اشکال هندسی ساده سازی کنید . ابتدا با مداد b2 کادر مستطیلی شکل ترسیم کنید وشکل سر و بدن و خطوط اصلی طرح را در جای مناسب خود ترسیم میکنیم. سپس قسمت گردن و بال قو را ترسیم میکنیم
?در مرحله بعد تمام جزییات داخل شکل از قبیل فرم و حالتهای پر قو رو ترسیم میکنیم
?سپس شروع به سایه زنی و زیر سازی با یک لایه سایه ی کمرنگ با سه حالت گرفتن مداد با b6 و b8 میکنیم . سپس حالت امواج آنرا با پهنای مداد ایجاد میکنیم و در آخر قسمت بوته های آنرا نیز تکمیل میکنیم .
?سایه زنی قسمت سر قو را نیز با مداد های b6 وb8 به اتمام‌ میرسانیم .
?در مرحله ی بعدی سایه ی بال کوچک و گردن را انجام می دهیم ‌.
?سایه بال دوم که جزییات بیشتری دارد را ابتدا خطوط اصلی آنرا پررنگ کرده و از تیره به روشن سایه زده وقسمتهای باقیمانده را تکمیل میکنیم . حدفاصل پرها با دقت با نوک مداد انجام میگیرد .
?در آخر قسمت بدن قو را از قسمتهای تیره به روشن شروع به سایه زدن میکنیم و به اتمام میرسانیم .

دوره متوسطه | خلاصه ترم دوم

ترم دوم : جلسه سوم | فیلم آموزش نقاشی قو با بال باز | سیاه قلم 

دوره متوسطه | خلاصه ترم دوم

دوره متوسطه – ترم دوم : جلسه چهارم| آموزش طراحی و نقاشی لاک پشت

?برای ترسیم شکل لاک پشت بازهم شروع به ساده سازی کنید . بدنه اصلی طرح که قسمت های سر و قسمت لاک میباشد ابتدا با مداد b2 کادر مستطیلی شکل ترسیم کنید وشکل سر و بدن و خطوط اصلی طرح را در جای مناسب خود ترسیم میکنیم. سپس قسمت گردن و لاک را ترسیم میکنیم . در مرحله بعد تمام جزییات داخل شکل از قبیل فرم دست را میکشیم
?سپس جزییات طرح را نیز کامل میکنیم و سایه زیر لاک پشت را از تیره به روشن میزنیم .
?در مرحله ی بعدی سایه ی کمرنگی بعنوان زیر سازی طرح در کل جسم میزنیم و سایه لاک پشت بر روی زمین را از تیره به روشن با مداد b8 تکمیل میکنیم . حالتهای شن اطراف لاک پشت را با بغل مداد ایجاد میکنیم .
?سپس سایه های روی لاک را ابتدا قسمتهای تیره را کار کرده و سایه کمرنگ بین انها را با مداد b2 انجام دهید .
?در آخر جزییات طرح را با نوک مداد b8 انجام میدهیم و طرح را به اتمام‌ میرسانیم .

دوره متوسطه | خلاصه ترم دوم

ترم دوم : جلسه چهارم| فیلم آموزش نقاشی لاک پشت | سیاه قلم 

دوره متوسطه | خلاصه ترم دوم

دوره متوسطه – ترم دوم : جلسه پنجم | آموزش طراحی و نقاشی گل و گلدان

?برای ترسیم این طرح، شکل گدان را طبق شکل ساده سازی میکنیم .
?شکل گل را نیز با ساده سازی با مداد b2 کمرنگ‌ میکشیم
?در این مرحله سایه گدان را ابتدا با مداد b6 با پهنای مداد یک لایه سایه کمرنگ میزنیم طوریکه جای سفیدی در گلدان خالی بماند و سپس تیرگی های طرح را با مداد b8 انجام میدهیم
? سایه کل گلدان را با مداد b6 با بغل مداد و نوک مداد زده و به این صورت به اصطلاح ساخت و ساز روی طرح را انجام میدهیم . قسمت سفیدی طرح را اگرتیره شد با پاک کن برقی و خمیری سفید میکنیم .
?سپس سایه ی گل را به دلیل کمرنگی با مداد b2 و قسمتهای تیره را با مداد b8 میزنیم و کار ساخت و ساز طرم را به اتمام میرسانیم

دوره متوسطه | خلاصه ترم دوم

ترم دوم : جلسه پنجم | فیلم آموزش نقاشی گل و گلدان | سیاه قلم 

دوره متوسطه | خلاصه ترم دوم

دوره متوسطه – ترم دوم : جلسه ششم | آموزش طراحی و نقاشی خودرو

?در مرحله اول باید بدانید که این طرح بصورت پرسپکتیو دو نقطه ای اجرا شده است و برای شروع و درک درست زوایا ابتدا طرح با استفاده از یک خط افقی خطوط اصلی با مداد b6 میکشیم . طبق آن خطوط کلی خودرو رو کشیده و به زوایای آن دقت میکنیم .
? لاستیکها به شکل استوانه میباشد . آنهارا ترسیم کرده وبا دقت جزییات طرح را جانمایی میکنیم
?نوبت به سایه زدن میرسد . طبق معمول از تیره به روشن سایه زنی را ادامه داده و فرم کلی تیرگیهای خودرو را با سایه زنی درست اجرا میکنیم.

دوره متوسطه | خلاصه ترم دوم

ترم دوم : جلسه ششم | فیلم آموزش نقاشی خودرو | سیاه قلم 

دوره متوسطه | خلاصه ترم دوم

دوره متوسطه – ترم دوم : جلسه هفتم | آموزش سایه زنی کره با پودر مداد

? در مراحل قبلی ما یاد گرفتیم چگونه فقط با یک مداد کار ساخت و ساز و حجم دادن به شکل را انجام دهیم اما در فاز جدیدی از کار و بعد از مسلط شدن بر مداد با پودر مداد سایه میزنیم . در این جهت ابتدا طرح اولیه شکل را طبق شکل ترسیم میکنیم .
? در مرحله دوم فقط قسمتهایی که سیاهی محض میباشد را با مداد b8 از تیره به روشن سایه میزنیم
? سپس نوک مداد b8 را جهت پودر درست کردن بر روی سمباده p80 کشیده و پودر حاصل را بر روی کاغذ می ریزیم . سپس پهنای محو‌کن را داخل پودر زده و همانند سایه زدن کره در بخش های ابتدایی و سایه زنی با مداد ، دقیقا به همان صورتی که با مداد سایه میزنیم طریقه گرفتن محو کن هم به همان صورت میباشد و با استفاده از پودر و در ابتدا با پهنای محو کن از تیره به روشن شروع به سایه زنی میکنیم .
?در مرحله آخر گوشه های کره را با نوک و بغل محو کن سایه میزنیم تا نقطه سفیدی نور باقی بماند . بعد از آن برای یکپارچه کردن سایه ها دستمال کاغذی را ۵بار تا میزنیم و از نوک و پهنای آن با زدن داخل پودر از تیره به روشن سایه میزنیم تا سطح سایه کره کاملا یکپارچه شود .

دوره متوسطه | خلاصه ترم دوم

ترم دوم : جلسه هفتم| فیلم آموزش سایه زنی کره با پودر مداد | سیاه قلم 

دوره متوسطه | خلاصه ترم دوم

دوره متوسطه – ترم دوم : جلسه هشتم | آموزش تصویری سایه زنی گلدان با محو کن

?این طرح نیز همانند طرح قبلی اجرا میگردد. در این جهت ابتدا طرح اولیه شکل را با تناسب بندی و کادر بندی و خطوط کمکی طبق شکل ترسیم میکنیم .
? سایه داخل گلدان با مداد b8 با بغل و پهنای مداد از تیره به روشن زده میشود
? سپس قسمت فوقانی و برجسته گلدان را با پهنای مداد b8 از تیره به روشن تکمیل میکنیم
?در قسمت تحتانی گلدان ، سایه قسمت برجسته بر روی قسمت پایینی افتاده است و تیرگی زیادی را بوجود آورده است . به همین جهت از آنجا شروع به سایه زنی کرده و مابقی سایه این قسمت با مداد بسیار کمرنگ همانند سایه زنی کره در مراحل حجم سازی کره در اوایل آموزشها اجرا میگردد.
?در پایان باز هم مداد را با سمباده پودر کرده و با محو کن دقیقا به همان صورتی که با مداد سایه زدیم با محو کن نیز سایه میزنیم و در آخر دوباره قسمتهای پررنگ را با مداد b8 سایه هایش را تشدید میکنیم .

دوره متوسطه | خلاصه ترم دوم

ترم دوم : جلسه هفتم| فیلم آموزش سایه زنی کره با پودر مداد | سیاه قلم 

دوره متوسطه | خلاصه ترم دوم

دوره متوسطه – ترم سوم : جلسه اول| آموزش تصویری سایه زنی سیب دو تایی

?ابتدا طرح سیب سمت راست را طبق شکل ترسیم میکنیم و سیب سمت چپ را بر حسب سیب سمت راست و اختلاف فاصله آنها را میسنجیم و طبق آن طرح را میکشیم ‌.
? سپس سایه ی منعکس شده ی سیب ها بر روی زمین و برگ را از تیره به روشن با مدادهای پررنگ میزنیم ‌.
? سپس قسمت فوقانی و برجسته گلدان را با پهنای مداد b8 از تیره به روشن تکمیل میکنیم
?خود سیبها را یک لایه سایه کمرنگ‌ با مداد b2 و b6 با پهنا و بغل مداد با حسب خالی گذاشتن قسمت نورها میزنیم
?در پایان باز هم مداد را با سمباده پودر کرده و با محو کن دقیقا به همان صورتی که با مداد سایه زدیم با محو کن نیز سایه میزنیم و در آخر دوباره قسمتهای پررنگ را با مداد b8 سایه هایش را تشدید میکنیم . و قسمتهای نور را با پاک کن خمیری و برقی سفید میکنیم . پاک خمیری به منظور پاک کردن لایه لایه واز خصوصیت آن اینست که بصورت محو پاک میکند .

? سایه زنی سیب تکی

?ابتدا طرح را طبق مدل میکشیم .
?سپس یک لایه سایه کمرنگ با مداد b6 با پهنای مداد با حفظ سفیدیهای طرح زده و در مرحله ی بعد قسمت تیرگی بیشتر را با پهنای مداد b8 میزنیم .
?باز هم با پودر و محو کن از قسمت تیره شروع به سایه زدن میکنیم و به طرح روح‌میبخشیم . و در نهایت با
پاک کن برقی نقطه های سفیدی طبق عکس در آن ایجاد کرده و اگر سفیدیها زیاد شد با محو کن آنرا کمرنگ میکنیم .

دوره متوسطه | خلاصه ترم سوم

ترم سوم : جلسه اول | فیلم آموزش سایه زنی سیب| سیاه قلم